O biserică locală, diverşi clerici şi mireni, inclusiv un misionar arată lipsă de iubire [umanistă]

Iată şi o reacţie românească, dar pe care n-o veţi putea citi pe site-ul Patriarhiei Române nici pentru cinci minute, darămite zile. Include şi o sinteză a reacţiilor, cu toate linkurile relevante.

Notă: Din motive tehnice am început o campanie de copy/paste a tuturor postărilor despre viitorul Sinod “Panortodox” la care am făcut trimitere.  Pentru această postare a Oanei Iftime, în mod special, sunt interesant de urmărit la pagina de origine comentariile cu alte trimiteri.  Iată aşadar articolul:

Indexez, aici (vezi în josul paginii) o serie de poziţii critice recente faţă de documentul pregătitor al „sinodului panortodox” şi faţă de alte manifestări ecumeniste ale unor ierahi ortodocşi.

Sunt poziţii exprimate de către o întreagă biserică locală, de către diverşi episcopi, de către diverse persoane cunoscute pentru activitatea lor în Biserică- de către ortodocşi care au în comun conştiinţa eclezială.

În ceea ce mă priveşte, mai puţin mă interesează cine anume le-a exprimat – de fond, sunt nişte reacţii din lumea ortodoxă, pe care le consider juste şi paradigmatice. Compatrioţii mei care au ca argument forte apelul la autoritate probabil că vor trăi, însă, nişte conflicte interioare…

Biserica locală a Georgiei refuză ecumenismul?! Ierarhi greci critică documentul?!.. IPS Ierotheos Vlachos, pe care îl admiră destui, pe la noi, este… „antiecumenist”?! Părintele Gheorghe Maximov, „celebrul misionar”, este… Dimitrie Tselenghidis, profesor de dogmatică la cea mai mare universitate din Grecia…?! Ba, chiar, culmea ciudăţeniei, un român, preot în România, părintele Mihai-Andrei Aldea, emite comentarii critice la adresa unui atare document „înalt”?!!

[Îmi cer scuze, in absentia, faţă de toţi cei listaţi aici, cu punctele lor de vedere, pentru acest termen aberant, „antiecumenist”, cu care, însă, prin forţa lucrurilor, am ajuns să operăm. Aceasta, deoarece în lumea contemporană nu mai este clar unor mase întregi de oameni că faptul de a susţine că nu există mai multe Biserici, ci „Una sfântă sobornicească şi apostolească” este pur şi simplu ortodox, nicidecum anti-ceva.

Sau, mă rog, este anti ceva în felul implicit în care Crezul ortodox este antieretic, fapt care, însă, pentru generaţii întregi, până la prezentele şi câteva înaintea lor, a fost de la sine înţeles. Nu au simţit nevoia de a inventa superflui termeni aparte, pe capitole, gen „creaţionist”, „antiecumenist” şi mai ştiu eu ce. Dar, se vede că într-o lume ortodoxă precum cea contemporană, care îşi asumă Crezul selectiv, numai pe capitole, apariţia unor astfel de termeni a fost doar o evoluţie firească.]

În aceste momente interesante pentru Biserică [conform unei vorbe din China, care acolo este considerată „urare de bine”: Să trăieşti vremuri interesante!] invit, cu oarece amuzament amar, la consecvenţă pe cei care de ani de zile se străduie să ne (re)educe, pe noi şi pe alţi vorbitori de română care întreţin forme de comunicare cu publicul larg, explicându-ne cum „suntem lipsiţi de iubire”, fiindcă suntem „antiecumenişti” şi cum suntem “neascultători” faţă de ierarhii noştri ecumenişti, criticându-i pentru atitudinea în speţă.

Scrieţi-le şi acestora, menţionaţi mai jos, cât sunt de lipsiţi de iubire şi de virtutea ascultării.

Un început în forţă ar fi să îi scrieţi primul părintelui Gheorghe Maximov. Îl găsiţi şi pe Facebook. Numai că va trebui să vă înarmaţi cu răbdare, fiindcă părintele adesea răspunde greu. Acest lipsit de iubire străbate mii de kilometri, mereu, pentru a propovădui Evanghelia. La fel ca şi prietenul său drag, părintele Daniil Sâsoev, mucenicit pentru acelaşi Crez, Iurii (Gheorghe) Maximov şi l-a asumat integral, inclusiv partea care spune că nu există decât o singură Biserică şi, prin urmare, şi-a închinat viaţa aducerii la Biserica cea Una a cât mai multor oameni, ca să nu rămână în afară şi să piară.

Mai aşteaptă să fie învăţaţi despre”iubire” şi “ascultare” şi ceilalţi, menţionaţi mai jos, aderenţi la Crezul ortodox în integralitatea sa, întocmai cum a fost formulat odinioară prin gura lipsiţilor de iubire Sfinţi Părinţi.

Dacă o faceţi şi vă răspund, promit să public aici integral corespondenţa desfăşurată între domniile voastre…

Pe cei neporniţi pe reeducare îi rog să îmi trimită şi alte link-uri, dacă iau cunoştinţă şi de alte poziţii critice privind aceleaşi chestiuni. Menţionez că nu am timp de polemici, aşa că las deschise comentariile doar pentru cazul că trimiteţi link-uri (sau, dacă veţi voi să polemizaţi între Dvs., cititorii, o puteţi face, în fond, dar fără medierea mea). Oricum, am obosit demult să mai dau replici la „argumentul lipsei de iubire”.

*

Dacă degringolada spirituală în care ne găsim, în România, datorată otrăvirii ortodocşilor la nivel intelectual cu relativism de sorginte materialistă, iar la nivel de simţire cu pietism de sorginte eretică nu ar fi de cel mai amarnic plâns, ar fi de râs. Precum în Caragiale. Triste sunt, însă, de fapt şi de nedrept, aceste vremuri interesante pe care am ajuns să le trăim, fiindcă aceasta am ales.

*

Iată (În sfârşit! vor spune unii) şi link-urile, în formatul autorul poziţiei: link.

Biserica Georgiei:

https://graiulortodox.wordpress.com/2016/02/24/patriarhul-giorgiei-ilia-ii-respinge-documentul-despre-ecumenism-pregatit-pentru-marele-sinod/

IPS Serafim de Pireu:

http://acvila30.ro/mitropolitul-serafim-de-pireu-dupa-ce-criterii-au-fost-selectati-episcopii-ce-merg-la-sinod-este-o-inovatie-nemaivazuta-pana-in-prezent/

IPS Atanasie de Limassol:

https://dogmaticaempirica.wordpress.com/2016/02/17/scrisoarea-mitropolitului-atanasie-de-limassol-adresata-sfantului-sinod-din-cipru-cu-privire-la-documentul-propus-pentru-sinodul-panortodox-si-intitulat-relatiile-bisericilor-ortodoxe-cu-int/

IPS Ierotheos Vlachos:

https://dragosteasebucuradeadevar.wordpress.com/2016/02/28/o-alta-scrisoare-a-ips-ierotheos-vlachos-catre-sfantul-sinod-al-bisericii-greciei/comment-page-1/#comment-18

Pr. Gheorghe Maximov:

https://dragosteasebucuradeadevar.wordpress.com/2016/03/01/celebrul-preot-misionar-rus-gheorghe-iuri-maximov-critica-teologic-declaratia-comuna-a-lui-francisc-i-si-a-patriarhului-moscovei/

Pr. Mihai Andrei Aldea:

http://www.sfantuldaniilsihastrul.ro/editoriale/256-adunarea-din-creta.html

Prof. Dimitrie Tselenghidis:

https://graiulortodox.wordpress.com/2016/02/03/11332/

https://graiulortodox.wordpress.com/2016/02/24/11484/

Document al simpozionului international „Sincretismul interreligios” (Rep. Moldova):

http://marturieathonita.ro/sfantul-si-marele-sinod-al-bisericii-ortodoxe-se-cuvine-sa-speram-sau-sa-fim-nelinistiti/

Clerici şi mireni din biserica bulgară:

https://dragosteasebucuradeadevar.wordpress.com/2016/03/11/scrisoare-adresata-patriarhului-neofit-al-bulgariei-de-catre-clericii-si-mirenii-bisericii-ortodoxe-bulgare-cu-privire-la-documentele-adoptate-pentru-sinodul-pan-ortodox/

https://dragosteasebucuradeadevar.wordpress.com/2016/03/11/un-articol-despre-eclesiologia-ortodoxa-marturisire-corecta-si-mantuire/

Bine aţi venit...

Indexez, aici (vezi în josul paginii) o serie de poziţii critice recente faţă de documentul pregătitor al „sinodului panortodox” şi faţă de alte manifestări ecumeniste ale unor ierahi ortodocşi.

Sunt poziţii exprimate de către o întreagă biserică locală, de către diverşi episcopi, de către diverse persoane cunoscute pentru activitatea lor în Biserică- de către ortodocşi care au în comun conştiinţa eclezială.

În ceea ce mă priveşte, mai puţin mă interesează cine anume le-a exprimat – de fond, sunt nişte reacţii din lumea ortodoxă, pe care le consider juste şi paradigmatice. Compatrioţii mei care au ca argument forte apelul la autoritate probabil că vor trăi, însă, nişte conflicte interioare…

Biserica locală a Georgiei refuză ecumenismul?! Ierarhi greci critică documentul?!.. IPS Ierotheos Vlachos, pe care îl admiră destui, pe la noi, este… „antiecumenist”?! Părintele Gheorghe Maximov, „celebrul misionar”, este… Dimitrie Tselenghidis, profesor de dogmatică la cea mai mare universitate din Grecia…?! Ba…

View original post 629 more words

Advertisements

One thought on “O biserică locală, diverşi clerici şi mireni, inclusiv un misionar arată lipsă de iubire [umanistă]

  1. O notă la acest articol pe blogul “Ortodoxie Traditionalista si Teologie Patristica”:

    Mult timp, acest subiect al „iubirismului” umanist a fost preferatul meu. Nu că acum nu ar fi, doar că a intrat printre alte hibe ale ecumenismului.
    Ecumenismul este în esenţa sa o ideologie totalitară. Ţinând cont că cei care nu sunt ecumenişti sunt „lipsiţi de iubire”, logica ecumenismului ar fi: „Noi suntem plini de iubire faţă de toţi. Mai puţin faţă de cei care nu gândesc ca noi. Ăia sunt nişte nenorociţi”. Ecumenismul nu are „iubire” decât faţă de ecumenism. Ecumenistul nu iubeşte catolicul, monofizitul, musulmanul, ci ecumenistul catolic, ecumenistul monofizit ş.a.m.d.
    Şi nu în ultimul rând, ecumenistul îşi iubeşte ideologia sa, pe care în ciuda evidenţelor, o consideră singura acceptabilă. Ideologie la care se raportează prin pură habotnicie, pentru că nu veţi găsi ecumenişti care să fi citit în viaţa lor vreo carte de teologie (vorbim aici mai ales de mireni care vor doar sa fie „cool”). Unii nici măcar Scriptura. Dar ştiu ei că e vorba de iubire în creştinismul asta, aşa că…ce fac ei greşit?

    Sursa: https://theologiepatristica.wordpress.com/2016/03/12/o-biserica-locala-diversi-clerici-si-mireni-inclusiv-un-misionar-arata-lipsa-de-iubire-umanista/

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s