Scurt cuvânt despre antihrist de la Cuviosul Paisie Aghioritul

— preluare de pe site-ul “Doxologia” —

http://www.doxologia.ro/editorialistii-bisericii/fiind-cu-hristos-nu-ne-temem-de-rau

Fiind cu Hristos, nu ne temem de rău!

„De ce te temi? Va fi mai înfricoşător decât diavolul? Acesta este om. Sfânta Marina l-a bătut pe diavol şi Sfânta Iustina a alungat atâţia. La urma ur­mei, noi n-am venit să ne aranjăm în această lume.”


Părinte, spuneţi-ne ceva despre antihrist. 
Să spunem mai bine despre Hristos. (…) Pe cât putem, să fim lângă Hristos! Dacă suntem cu Hris­tos, ne vom teme de antihrist? Oare nu există duh antihristic acum? Răul este cel care face duhul antihristic. (…)
Părinte, atunci când aud despre antihrist, simt o frică înăuntrul meu.
De ce te temi? Va fi mai înfricoşător decât diavolul? Acesta este om. Sfânta Marina l-a bătut pe diavol şi Sfânta Iustina a alungat atâţia. La urma ur­mei, noi n-am venit să ne aranjăm în această lume.
(Cuviosul Paisie Aghioritul, Cuvinte duhovnicești. Volumul II. Trezvie duhovnicească, traducere de Ieroschimonah Ștefan Nuțescu, ediția a II-a, Editura Evanghelismos, București, 2011, pp. 189-191)
Leave a Reply

